Thursday, September 21, 2006

Creativity in Adversity

Oka, one of our team members, often forwards us emails with interesting visuals. One of them was this picture of a person who created sandals from two plastic bottles. This reminded me of my experience in training facilitators from East Bali Poverty Project. Below were some of their definitions of creativity, which they formulated before the training started.



Kreativitas adalah suatu kegiatan yang bersifat positif – yang mewakili hati nurani (Kartawa).

Kreativitas adalah kemampuan diri kita untuk mengeluarkan atau mengekspresikan kemampuan yang ada dalam diri kita untuk mencapai apa yang kita inginkan (I Nyoman Subagia Bimartha).

Kreativitas adalah kemampuan seseorang untuk menciptakan sesuatu yang bersifat positif yang dapat ditampilkan atau digunakan oleh orang lain atau juga untuk diri sendiri (Kadek Indah Sari Dewi).

Kreativitas adalah kemampuan seseorang untuk dapat memanfaatkan/ mengolah sesuatu yang ada di sekelilingnya dari yang tidak berguna menjadi benda yang bermanfaat untuk diri sendiri maupun orang lain (I Nyoman Subagia Arnawa).
Under adverse condition, people will find a way out and think creatively. See here and here for other examples. What about us?

No comments: